Soffa

Jag sitter och kikar lite på soffor, just nu har vi en mindre divansoffa från jysk och efter lite mer än ett år är den ganska nedsutten. Fast jag känner att jag inte kan begära så mycket med tanke på priset på soffan. Vårt vardagsrum är ganska litet och har ett dörrhål som gör att soffan inte kan vara för stor, ändå vill man ju ha plats för många att sitta. Denna soffan är lagom för oss tre när vi sitter och myser men när det kommer gäster får man kanske lite för mycket närhet ;)

Det jag funderar på är om en divansoffa med maxihörn hade fungerat, den går ju utåt från väggen vilket gör att det blir plats bakom.



Fast helst vill jag ju ha en hörnsoffa med divan, tror det hade gjort sig snyggast här hemma.




Ett alternativ är ju att ha en vanlig divansoffa (större än den vi har) och en fotpall eller fåtölj om det får plats, jag får väll gå och hämta tumstocken och mäta lite i eftermiddag och klura på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0